Een CRM-systeem voor je fietsenwinkel

Of je nu eigenaar bent van een goedlopende fietsenwinkel of voornemens hebt binnenkort een fietsenwinkel te beginnen, we kunnen je één ding van harte aanbevelen: investeer in een betrouwbaar CRM systeem. Een dergelijk systeem kan jou namelijk op allerlei vlakken ondersteuning bieden, zodat jouw fietsenwinkel een vliegende start kan maken of nóg beter gaat lopen. In dit artikel lees je wat de voordelen zijn van een CRM-systeem voor jouw fysieke of online fietsenwinkel.

In- en verkoop

Het ondernemerschap brengt altijd diverse uitdagingen met zich mee, en zeker binnen de detailhandel zijn er allerlei factoren die jouw bedrijf kunnen maken of breken. Een daarvan is natuurlijk het daadwerkelijk verkopen van jouw producten. In jouw geval zijn dat fietsen en alle toebehoren. De vraag is hoe je ervoor kunt zorgen dat het aantal verkopen van jouw producten omhoog gaat en dat de inkoop bij de diverse groothandels en leveranciers soepel verloopt en blijft verlopen.

Door met een CRM-systeem te gaan werken kun je veel tijdrovende taken uit handen geven. Zo kan een CRM-systeem heel eenvoudig jouw verkoopdoelen bepalen en geeft het je een (tussentijds) overzicht hoever je hierin geslaagd bent. Alleen al door hiernaar te kijken kun je sneller de juiste beslissingen nemen, ernaar handelen en jouw verkopen maximaliseren. Allemaal op basis van de statistieken die het CRM-systeem jou aanlevert.

Opslag van belangrijke gegevens

Een CRM-systeem biedt tevens een veilige en betrouwbare opslag van alle belangrijke gegevens van jouw bedrijf. Denk hierbij aan contactgegevens van klanten, leveranciers en personeel of een overzichtelijke agenda. Al deze gegevens zijn opgeslagen in een database in de Cloud, die vanaf elke locatie via telefoon, tablet of computer op te vragen zijn. Hierdoor kun je altijd en overal zaken nakijken en ben je ervan verzekerd dat gegevens nooit zomaar verloren zullen gaan.

Planning en management

Met een CRM-systeem kun je op zeer professionele wijze plannen en managen. Het helpt je namelijk bij het optimaliseren van je agenda en laat jou prioriteiten stellen. Zo kun je de gemaakte afspraken met jouw klanten niet zomaar vergeten en kan een groothandel of leverancier tijdig gecontacteerd worden in geval van een nalevering of bestelling. Dit alles bespaart uiteraard flink wat tijd. Kostbare tijd die je kunt besteden om jouw winkel nóg beter te laten lopen of, niet minder belangrijk, aan het onderhouden van jouw klantcontacten. Tevreden klanten leveren immers een loyaal klantenbestand op, wat vervolgens zal leiden tot het genereren van meer omzet.

Rapporteren hoef je niet meer te leren

Bij het runnen van een bedrijf hoort helaas ook altijd papierwerk. Meestal geen geliefd klusje, maar een noodzakelijk kwaad. Het rapporteren van activiteiten hoort hier ook bij. Met een CRM-systeem wordt dit een koud kunstje: dagelijkse, wekelijkse of maandelijkse rapportages kunnen geautomatiseerd worden opgesteld. Dit zorgt voor een transparant overzicht van alle voor jouw fietsenwinkel belangrijke data. Bovendien is zo’n overzicht met enkele muisklikken eenvoudig te verzenden naar bijvoorbeeld je boekhouder. Geen ellenlange sessies achter de computer meer voor jou, maar een heerlijk koud biertje op het terras met je familie of vrienden in de plaats! Klinkt heerlijk, niet waar?

admin